tisdag 27 december 2011

Gamla grejer. Så vackert!



Mitt i all min oduglighet samt brist på både självdisiplin & nödvändiga prylar för att fortsätta med Trajjan, så smög jag ett varv i garaget. Mitt primära syfte med varvet var att hitta ett läckert baklyse till nämda mc. - Det misslyckades jag ju naturligtvis med men jag lyckades hitta lite andra grejer, som iofs är relativt värdelösa men ändå är, i allra högsta grad, värda att uppta värdefull yta.
För att ev. glädja dom bloggägare/läsare som, precis som jag, tycker väldigt mycket om saker som andas både kvalité och livserfarenhet så kommer här en liten kavalkad i hur saker gjordes förr... Notera slitningen på köttkroken och gåvan från mitt försäkringsbolag!
Som en bonus skickar jag på en bild på dom nya ringarna till Buicken och gaffeln på Norton, info om denna gaffel mottages gärna!
Varsågoda!

6 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser ut som en äkta Dunstall gaffel/bromsar. Fint skit!

    // Hans F

    SvaraRadera
  2. Hans.
    Det är det nog, det står iaf Dunstall på den. Men är det special? Den känns lite märkvärdig.
    Såvitt jag vet har den suttit på hojen sen den var ny men jag har aldrig sett en på nån annan Commando

    SvaraRadera
  3. Dom satt original på Dunstall Nortons, men kunde även köpas separat vad jag mins. Sent 60-tal, tidigt 70-tal. Ovaliga bitar och dyra redan på den tiden. Jo, märkvärdiga / exklusiva.

    // Hans F

    SvaraRadera
  4. Köttkrokarna är ju underbara, vackert slitna som du sa.
    Var ska man leta om man är sugen på ett par ?
    Måste man smida själv ?

    Såg ju att lynchmen är förskansade i örsundsbro och här ligger jag på soffan utanför Enköping...
    Man kanske kan få ta med sig lite doppa och göra en närmare okulärbesiktning av trajjan och garaget ?

    I helgen passar dåligt men senare...?

    Erik (x Sulas).

    Fixarerik@gmail.com

    SvaraRadera
  5. Erik.
    Det bör tas till protokollet att dom inblandade i sällskapet bor lite här o där i Uppland, och inte minst i stora Småland, men med en något starkare koncentration till den ovan nämda orten.
    Ockulärbesiktning av Trajjan, hmmm... - Då ska det fan vara grovdoppa!

    SvaraRadera