torsdag 1 december 2011

Finåka



Fick förgasarn från carbguy idag.
Givetvis va man ju tvungen att åka lite raggarbil efter montering.

12 kommentarer:

  1. Så jävla bra!!! Den e hal.
    Det gläder mig att du raggar lite så här på höstkanten.
    Blev brudarna i Vaggeryd som galna eller?

    F.ö. så tror jag att jag har solenoider o grejer till dina dörrar ligger i verkstan...

    SvaraRadera
  2. Carbguy? Du kan inte vara en riktig smålänning. Dock säkert värt varenda krona!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr blev det inte mycket bättre. Bilen går fortfarande för dåligt,ska blåsa rent soppaledningarna idag och se så det är bra flöde fram till förgasarn.
    Blir nog brytarlöst framöver med.

    SvaraRadera
  4. e du säker på att det inte ÄR en 318 i jompa..har lite andra tips å ideer annars

    SvaraRadera
  5. Jompa.
    Förra ägaren sa att det satt en Briggs mellan framhjulen...Är det inte så?

    SvaraRadera
  6. Själv har jag rivit min motor. En lyftare sliten och kammen måste bytas. Lagerna är slut. Dom ser ut som när det varit bensin i oljan. Vet inte om bensinförbrukningen kan ha berott på ev felslipad kamaxel. Engine kit racing måste ha levererat en sekunda kamaxel och en kamdrivning som gick sönder.

    SvaraRadera
  7. kan mycket väl vara så jompa..mina ikke fanatiker på jobbet säger alltid det luktar briggs om mina usabilar...å det står ju biggs å stratton på en del nycklar...såååå..vän av ordning undrar om det är så....

    SvaraRadera
  8. Johan.
    Visst fan åker du nån slags konceptbil från FoMoCo koncernen va?
    Du vet, Ford har en hel del akilleshälar, konstruktionen te.x....
    Såg en SAAB 99a på Blocket i närheten av dig. - Det kanske skulle kunna vara nåt? har du tur kanske ni kan byta jämt.

    SvaraRadera
  9. FoMoCo slutade i alla fall med kapslad kardan 1948, att forsätta hade ju varit helt sinnessjukt! Jag funderar på att fixa så att bilen startar automatiskt då man trampar gasen i botten. Nej förresten, fan vilken dum idè.

    SvaraRadera
  10. Johan.
    Jag skulle gärna bemöta det du skriver, men jag har inte tid eftersom jag ska kolla igenom ALLA klockforum som är tillgängliga, i jakten på den perfekta Speedmaster´n.
    Vi ses på månen suckers!!!!
    Möjligtvis att jag, i absoluta nödfall. tjackar en dinka som konstruerats för att palla resan till Söderbykarl, minst!

    SvaraRadera
  11. Den perfekta speedmastern har jag inte rå me. Nu ska det köpas MSD med varvtalsstop och dyra headers!

    SvaraRadera
  12. Johan.
    Är inte tändningen och avgasflödet tillräckligt bra på Mazdan?
    Gäller garantin om du bökar i en moddad MSD gnistrare?

    SvaraRadera