lördag 10 december 2011

6000:- senare (eller Chrysler e bara skit)



Som ni vet så fick Kryllen en renovering av förgasarn hos Carbguy.
Resultatet blev att den startade å gick men inte mer,dessutom uppförde den sig som en apa med myror i röven.
Ställde skiten på gårn å farsan tog över platsen med sin exlusiva Polo diesel pga att SPB tyckte det behövdes.
Ja,ni vet ju även att föräldrar inte är direkt snabba på att laga sina prylar (läs drar ut på det så den mekande sonen ska laga allt).
Cryllen stod ute,snön kom å begravde skiten å det blev dax att köra in den i garaget igen efter 2veckor i slasket pga ovan nämnda Polo.
Cryllen visade ytterst svaga livstecken och ville inte gå alls.
Undertecknad svor lite över den nyrenoverade fuggen och filade lite på det elektroniska systemet som ger liv till de så kallade tändstiften.
Inget resultat,stendöd men nån enstaka dödsryckning.
Ringde till NK (Norrlands custom) å beställde lock,rotor å en hög med tändkablar.
Efter några månvarn dök Ponnyexpressen upp med ett paket,glad i hågen sprang vår hjälte ut i snön och bytte raskt dessa attiraljer.
Fortfarande stendött.
Nu kanske nån vuxen tänker: lilla pojkvasker,du måste ju även byta brytare och kondensator din lök.
MEN,street rodder som man är beställdes givetvis sådana moderniteter som brytarlöst från Arvika.
Tydligen har dom snabba ponnys där för paketet kom dagen efter.
De ytterst högteknologiska prylarna monterades idag och vips så hoppade skiten igång.
Som sig bör blev det en raggarrunda med diverse breställ i snön.
Nu går skiten igen men om den går bra vet jag inte då den behagar lägga metmaskar helatiden.
Summan av detta är,bil går dåligt,pengar läggs ut,bil går lika dåligt,pengar läggs ut,bil går inte alls,mera pengar läggs ut,bilfan startar,löken som äger skrället glömmer tusenlapparna å blir glad.
Man kanske skulle börja spela Bingo.

5 kommentarer:

  1. Jag lider med dig, eller snarare. - Jag är väldigt glad att veteranarn funkar igen, även om det kostade lite. Å andra sidan har det ju ingen betydelse att det kostar, eftersom den Småländska börsen förmodligen är till bredden fylld...
    Skönt också att åtminstonde en av oss är lite driven i raggarsvängen. (jag är det definitivt inte - jag är ju inte driven i nån sväng överhuvudtaget iofs...möjligtvis "ligga på soffan i mysbyxor" svängen.)
    Din målande berättelse fick mig, hur konstigt det än låter, att bli jävligt sugen på att fortsätta med Plyman. Man kanske ska ta sig ett nappatag med den jäveln nån kväll?

    SvaraRadera
  2. Jag jagar den dära fina gången,det får inte tveka vid fullgas eller missa lite när man kör landsväg.
    Ha en bil som är frän men går kass är ju som att köra med 3-förgasarinsug å bara ha mitten fuggen inkopplad.
    Det va skönt att den small igång direkt iallafall så man får tillbaka bygglusten.
    Blir nog lite uppdatering av avgassystemen framöver.
    Den går extremt tyst nu å det är ju mysigt men jag vill nog ha lite sång.
    Det är ju så jäkla ballt när man står å glor på nån åker så hör man hur det kommer ett flöke på håll,sen ser man nåt fett som bara mullrar förbi sådär snyggt som bara andras bilar kan.

    För övrigt: Bygg Plyma Micke,dra igång skiten så kan du backa över den dära Trophy Queen moppen som står bakom.

    SvaraRadera
  3. Jompa.
    Jag var ut och spejade lite på kofångeriet och slidsexan idag, blev ovanligt intresserad av biljäveln faktiskt. - Ska nog försöka få i slidan och tenna upp det sista i bak så kan ju lackörn ta över ett tag sen.
    Men om jag känner mig själv rätt så blir det väl varken...
    Man kanske skulle kontakta Lille John...Jag menar, ett Pro är ju ändå ett Pro!

    SvaraRadera
  4. Välkommen till klubben, Jompa! Men tråkigt att höra...

    SvaraRadera