torsdag 20 januari 2011

Jag är orolig...

Efter en lång och massiv tystnad från en av oss så blev jag lite fundersam över var denne herre har tagit vägen, i min jakt slog jag på Morkarla i Wikipedia (För att se om det överhuvudtaget fortfarande finns) där lite info samt en länk till Films pastorat hittades. Nu till grunden för min oro...
FILMS PASTORATS WEBBPLATS LIGGER NERE!!!
Vad kan ha hänt!? Finns Film fortfarande eller kan det vara så att hela bygden har råkat ut för någonting? Just den delen av Sverige ligger ju så till att en ev. katastrof inte skulle märkas förrän efter ett par veckor alt. månader...

Saxat från Wiki.
"Morkarla betyder "Skogsbornas område""

Så om någon ser eller hör något från denne "Skogsbo", alternativt Films pastorats webbplats, skicka gärna in en blänkare så att min oro kan stillas.

13 kommentarer:

  1. Jag har pratat med karln, han var inne på att finndubba Churchill-moppen för att åka upp till Avesta i Feb. Kan ha varit så att jag hörde fel också.. ;)

    SvaraRadera
  2. Hörde fel som i att du pratade med en helt annan person te.x. en terrorist/kidnappare? Eller hörde fel som i att han inte ska finndubba "The Anglosaxian beast"

    SvaraRadera
  3. Vi pratade om det, men det var nog mer ett önsketänkande från min sida. Men "The Anglosex'ian Thunder Rod" ska ju till Avesta på något vis.

    SvaraRadera
  4. Han är väl ute i garaget,du vet Micke gaaraaaget.
    Det är där man ska ägna sin tid istället för att hänga framför dumburken å leta efter Pastorat webbsidor.
    För övrigt har jag döpt om Lill-john till Mini-Me för jag tycker det är hemskt festligt (skrattar fånigt som Errol).

    SvaraRadera
  5. Jag tror ärligt talat inte att han är i garaget, OM han inte är kindnappad så har han förmodligen händerna fulla med hus n´stuff...
    Ang. "omdöpningen" och ditt Errolskratt baserat på dess fetlighet, så kan jag bara konstatera att det är ytterligare ett steg närmre en fullständig diagnos.
    MUAAAHAHAHAHAAA!!!

    SvaraRadera
  6. kindnappad och fetlighet, två nya ord för mig som jag lätt kommer börja använda.

    SvaraRadera
  7. Jag tänkte härmed reda upp denna härva.

    1: Jag är inte kindnappad.

    2. Jag har inte vart så närvarande på denna sida pga att jag har börjat röka pipa nere i källaren och det är banne mig ett heltidsjobb.

    3.jag har faktiskt läst på bloggen nästan varje kväll men jag e så trögtänkt efter all piprökning så jag har aldrig nått fyndigt att svara.

    4. Jag skulle kunna bidraga med lite bilder/inlägg men då måste vi först byta inriktning till hemrenovering/martin timell/ bögeri hållet först.

    5. Och säg inte att jag inte har försökt, jag provade blant annat att göra en traktorblog av alltihopa i sommras när jag postade lite skön traktorporr.

    Sååå... jag hoppas jag lyckades att klara upp alla förvirrade tankar, nej nu ska jag öppna en Miller och stoppa min pipa med Greve Hamilton sen bär det av ner i källarn.

    ps. kan vi inte åka odubbat upp till Avesta då? det gick ju bra på mopeden!

    SvaraRadera
  8. Jak per omm usäckt. Jak hallkat effter mitt SFI. Besökt mitt familj i Tranås

    Kindnappad & fetlighet - Nailed it! ;)

    SvaraRadera
  9. Hade jag haft nåt att åka på hade jag åkt moppe-style med dig, hoppas det inte är jazz-tobak i snuggan, det blir så konstiga renoveringar då..

    SvaraRadera
  10. Fler frågor...
    1. Varför röker du pipa?
    2. Vilken typ av pipa röker du?
    3. Tycker du att det smakar bra?
    4. Tar du halsbloss?
    5. Vet du om att det kan vara skadligt?
    6. Vad gör du i källaren? - Snickrar!?
    7. Är du fortfarande skottsäker på din sexualitet?

    SvaraRadera
  11. 8. FÅR du röka?
    9. Sörjer du för god ventilation?
    10. Har du nikotin-gul mustache?
    11. Är pipan gjord av glas och med ett "filter" av stålull?
    12. Rör du dig ryckigt och kliar dig överallt samt plockar isär och sätter ihop Amal Concentric förgasare ungefär 10 ggr. per "pipstopp"?
    13. Skulle du ha träffat din övervakare men tyckte att det var viktigare att köra en stulen honda civic samt försöka köra ifrån polisen som ville stoppa dig för att du körde ut från ett område som är känt för langning och prostitution och hävda att efter du kört in i en villa gjord av masonite att du bara blev rädd och att du skrivit in dig på avvänjning tidigare samma dag?

    SvaraRadera
  12. 14. Hur mycket kostar "a rock of cracked cocain" idag?
    15. Är inte dina anhöriga oroliga för din framtid och din hälsa?
    16. Har du skaffat en tandvårdsförsäkring?
    17. Hur finansierar du ditt "snickrande"?
    18. Hur mycket är panten på en SJ pall idag?
    19. Hur mycket är panten på en Arla bur idag?

    SvaraRadera
  13. Okej (knäcker fingrarna och gnuggar handflatorna) jag ska svara på era frågor.

    jag tar dom alla i nummer ordning.

    1:det är gott och spännande.
    2: Dollarpipa 179:- på Shell
    3: Ja, beroende på tobak.
    4: ungefär varannat.
    5: Ja, men det är även asbest.
    6: Kollar cirkulationspumpen och röker pipa.
    7: tror det så länge The Ark Ola lever.
    8: Nja
    9: Nej!
    10: Inte ännu men inväntar det förväntansfullt.
    11: Nej, plast och trä med urtaget filter.
    12: Nej kliar mig i röven imellanåt.
    13: Inga komentarer.
    14: vet inte fråga Tompa (han har långt hår, han borde veta)
    15: Jo men så länge källaren e fuktfri så frågar dom inga frågor.
    16: Nej, ska jag ha det?
    17: hårt förvärvade pengar, plus att jag snor byggmatrial av far min.
    18: tror den är ca: 80-120 kr beroende på skick.
    19: vet ej, men postens burar betalar dom 300:- för.


    Så om det inte var nått mer nu så säger jag -Över och ut.

    SvaraRadera