fredag 7 januari 2011

Bensin på elden...

Jag vill absolut inte stöta mig med någon/några, men...
Enligt en av Sveriges absolut mest trovärdiga motorrenoverare hävdar bestämt att Fords Y-block, samt FE blocken är i princip bara skit! - Därav kommer f.ö. uttrycket "Ingen Ford på våran gård"
Samma person vill med en dåres envishet hävda att dom flesta av GM´s motormodeller mellan 1949 och 1960 är betydligt bättre och oftast har en fantastisk design och estetik.
BSA, som verkar ligga denne motorman varmt om hjärtat, gjorde enligt honom "One heck of a bike in -32" (Ibland snackar han Engelska för att han tror att det låter ballare än Svenska. Eller förresten så vette faan om han gör de egentligen! - Jag tror att jag ev. hittade på det där sista...)

Som lite kuriosa kan nämnas att Harley Davidson tydligen ska lägga ned motorcykeltillverkningen helt, och from. sista Januari BARA satsa på en massa läckra kläd/bandanakollektioner.
Jo, just det! En sista sak innan jag såattsäga "signar ut". Jag läste i Teknikens värld att Ford tydligen skulle ha något så revolutionärt som öppen kardan på sina 2015 års modeller. AWSOME!!! säger jag bara!

Over and out!
And don´t forget folks - Raise your fist and yell "Hellre strippa än dressa!"

7 kommentarer:

  1. Har inte herrn själv en liten lassebilsford?
    Jag vill minnas att det som inte fungerar på den är motorn. Vad är det nu igen som du stoppat i?

    BSA 1932 är fina, men passa dig för grannens Compact med Sachs, kolvjack och ställbart munstycke. Han förnedrar dig lätt vid en vägduell.

    Kommer ni ihåg när Kjelle återsåg sin favvorod och ägare på Power Hot Rod Reunion?

    Han kommer kommer åkande på sin kinafyrhjuling i gummistövlar när PLÖTSLIGT! Han skriker HOW COOL CAN IT GET! Tvärstannar och stoppar upp hela kön för lite fotografering. Han tar i så han skakar och ler med hela kroppen och gör tummen upp. Avslutar med honnör samtidigt som vi smyger iväg lite lugnt.
    Oförglömligt! Kodac moment, Kodac moment...

    SvaraRadera
  2. OOOPS! Steped a few toes there, didn´t I? ;)

    SvaraRadera
  3. Inte ens nära, men jag såg det som ett utmärkt och legalt tillfälle att få passa på att få kasta lite ljus över din vagnpark. Den är fö noll skinnväst!

    SvaraRadera
  4. Min vagnspark består ju bara av lösa kablar o secon hand units... Synd att de e tji flis i libran, annars hade man ju kunnat förverkliga nåt överhuvudtaget.
    Funderar på att bli Kung av Siam istället för raggare.

    SvaraRadera
  5. Ryck upp dig. Du har ju en av dom bästa, Plyma -41 och den äter ju inte bröd där den står!

    SvaraRadera
  6. Den här motorrenoveraren.. färgar han håret och spottskriker noothhs i parti och minut, eller är det någon annan?

    SvaraRadera
  7. HAHAHA! Det är en annan kille men han är i princip likadan som den tidigare beskrivna karaktären... GUUUULD!!!!!

    SvaraRadera