måndag 30 januari 2012

Dagens roligaste farbror? - Förlåt Johan...

Idag så frågade min mycket nära vän och tillika arbetskamrat, Johan, om det fanns nåt kul att se på MC mässan? Eftersom jag vet att Johan är extremt trångsynt, och har inte ett dugg till övers för homofilidi - som han uttrycker saken, så berättade jag bara om Krantz´ hojar och om Hojen på bilden. - Sidfläsk, tror jag...
Att jag valde att berätta om dom är ju såklart för att det är dom enda hojarna han skulle uppskattat. När jag i fem minuter, helt utan framgång,  hade försökt förklara vilka hojar jag menade säger den gode Johan följande.
-Om hojarna du snackar om inte har beskrivits i detalj i Sveriges Radios P1 så har jag ingen aning om vad du pratar om, jag har inte kollat i en MCM sen -97.
Ultrafarbror! Säger jag... Eller

Jag bjussar på en liten breifing.
Jag och wingman Arnold var ju på mässan som hastigast på Söndagen. (Tack för sällskap och hjälp.) - Jag fattar inte riktigt vem den riktar sig till?  Förmodligen inte mig, eftersom jag varken har pengar eller körkort för MC!
Jag kan ju inget om, och är heller inte intresserad av idrott, så cross och annat har jag inte förmågan att uppskatta, således var det i princip bara MCM´s monter och W&W´s monter som hade nåt som jag tyckte var lite fräsigt.
F.ö. antar jag att det är Madhatter som är 1:e Trafikplanerare i Göteborg - Jävligt märkligt!
Viss besvikelse kvarstår fortfarande pga att Albert och Herbert lyste med sin frånvaro... Jag trodde ju att stan skulle vara sprängfylld med rödmosiga halvalkisar som luktar sill, snusar Göteborgs rapé, och glider runt på Götaplatsen med en kasse Pripps i magen, iklädda gammeldags blåkläder och storväst, samtidigt som dom nynnar på Alf Robertsons "Mitt land" och skriker Va´ glooor du på! till alla som ev. inte jobbar på Götaverken eller inte är betalande medlemmar i Socialdemokraterna.

Mässan får således en Unikabox i betyg.
Göteborg som bilstad får en överkryssad Unikabox. (Detta pga att socialgrupp 23 lyste med sin frånvaro)
Dom ovan beskriva hojarna får full pott, dvs. fem Unikaboxar.
Och slutligen får Johan fem Unikaboxar för en enastående pensionärsapproach.

4 kommentarer:

  1. Det är sannt. Jag följer varken Facebook eller det senaste i svängen på nätet. Köper inga tidningar och är väldigt konservativ när det gäller hojar och bilar. Det gör mig tämligen handigkappad när jag snackar med representanter för fantasystuket. Skulle kunna tänka mig vara mer up to date, men jag är för snål för tidningar och pallar inte leta på nätet. Tipps på bra webplatser mottages tacksamt!

    SvaraRadera
  2. Jag kan rekommendera verkligheten om det är någon som minns den, knölen är mycket riktigt en sidfläsk-hoj och har min gamla SU fugge monterad (ville bara styla lite med att ha ägt en förgasare som numera sitter på en skön hoj helt obetydligt men ändå kul i min lilla värld)

    SvaraRadera
  3. Lester, jag ger dig fem Unikaboxar för recensionen.

    SvaraRadera