söndag 5 februari 2012

Fan va segt...

Det går jävligt segt med det mesta nu känner jag. Det borde ju vara fart o fläkt eftersom det är så varmt och skönt ute, men icke...
Jag har lyckats få bort lite onödigt mtrl från transkåpan iaf, och fan vet om den inte kommer att bli klar vad det lider?
Jag hade för avsikt att göra ett mkt påkostat "Spion reportage" åt er från min grannes verkstad ikväll, men när jag hade plockat ihop alla grejer till Hasselbladar´n och iklätt mig min "Spion reportage" trenchcoat (Skall uttalas Trennskått, på riktigt gubbmanér) så hade han gått in för att laga mat.
Jag får göra ett nytt försök imorgon, om jag råkar ha den där sköna Peter Bratt känslan när jag vaknar alltså, annars skiter jag i det.
Jag kan i nuläget avslöja såpass mycket att Arnold var jävligt besviken på Triumphs framnav, fälgbana och ekrar när vi talades vid första gången idag...

Ang. något helt annat så har det kommit till min kännedom att man i Småland tydligen har nedlåtit sig till att använda Tequila i berusningssyfte. Om det är en trend så är jag ytters oroad av den utvecklingen. - Var ska det sluta? Att Mr. Svedberg sitter, skapligt rödmosig, på ladugårdsbacken, halsandes Jeltsin och nackdiggar till det taktfasta ljudet av tomgången på en MF35:a?
Hoppas att hans fru styr upp det där innan det barkar iväg alldeles åt pipsvängen.

4 kommentarer:

  1. Vem vill INTE sitta å sörpla Jeltzin till de muntra tonerna av en fin gammal 3cyl diesel?
    Man kanske skulle ta å hänga på hösvansen på 35an å dra ett varv på byn.

    SvaraRadera
  2. Alla kan renovera ett veteranfordon,
    men det krävs en man för att såga sönder det !

    Hoppas att du kör med en stilig duplex och inte nån fjållig gummisnodd...?

    Kåpan blev ju stilig i alla fall, nu är det bara riva lådan och plocka ur treans drev.

    SvaraRadera