tisdag 3 januari 2012

Jag tog ett återfall...




Sannolikt kommer Dr. Bengtsson, som vanligt att ordinera kallbad efter detta inlägg men...
Eftersom soffan har en förmåga att ta fram det sämsta hos mig så beslutade jag mig för att smyga ut i garaget med intentionen att faktiskt göra nåt för en gångs skull - Förutom att röka alltså. Sagt o gjort, efter förplägnad och sedvanligt nattande av barn så gled jag i lekdräkten och stegade ut. Döm av min förvåning när hatten for av direkt utanför dörren, Dra åt helvete vad det blåste!
Kvällens övningar bestod i att börja med fotpinnar? och bromspedal till Trajjan, fan va kul det är att smida lite. När jag kände mig nöjd med det (För tillfället alltså.) så kom jag på att jag ju fick en gammal transkåpa av Arnold som naturligtvis ska sågas sönder lite, och kanske tom. förses med en del glamourösa hålbilder. När jag började kolla på den så kom jag på att den måste poleras och det gör man ju med fördel innan den bara blir en spillra av sitt forna jag, dvs. helt skändad...
Jag hann inte så långt men jag förklarade slipningssessionen för öppnad iaf. så nu är det bara en tidsfråga innan den är klar. - Jag kan inte riktigt förstå varför jag alltid hamnar i den här sitsen!? Men men, som en mkt. vis och älskvärd man sa till mig en gång, "Det piggar opp me lite blankt!" Och det ligger ju mycket i det.
Ikväll hade jag dessutom väldigt trevligt sällskap i form av bl.a. Lemmy och Lynyrd Skynyrd som kom förbi och lättade upp stämningen med glada tillrop såsom Jukin´och Honkin´.
Förresten! Varför luktar det lite som bajs när man slipar aluminium? Konstigt...



Kom igen nu kattarslen!

Bygg bilar o hojar eller Nova, jag vet att ni vill och har anlag.

7 kommentarer:

  1. Bajs?? Jag minns att det luktade vitlök!! när man filade i Sachs orginalkolvar.
    Har du tillgång till en sådan så prova gärna. Men ta inte ur för mycket, då tappar man bottendrag(som om det finns det i en moppe).

    Oxiderad mässing är fint att slipa, man blir helt sjuk och darrig om man fubbar med munskydd. När man slipar koppar smakar snuset äckligt.

    SvaraRadera
  2. Jag fubbar ofta med munskydd(dåligt, jag vet) och har slipat/polerat en del mässing. - Jag trodde bara att det var jag som släppte fram den lilla flickan i mig när jag känt mig lite funky av just mässing...
    Nu vet jag att det drabbar fler än mig och min bild av mitt eget psyke som orubbligt är återställd

    SvaraRadera
  3. Aluminium luktar väl alltid bajs.
    Det luktar äckligt att slipa, det luktar äckligt att kapa, det luktar äckligt att svetsa.
    Det ÄR äckligt.
    Man blir dåsig av att svetsa och kapa i galvat också. Men på ett dåligt sätt.

    SvaraRadera
  4. Lester, passar lördag eller sön, för eller eftermiddag?

    Måste ju sätta degen i tid.

    SvaraRadera
  5. Erik.
    Jag kommer att vara hemma. Jag förutsätter att du kommer med ädla stenar, kryddor och rökelse... Hahaha!

    SvaraRadera
  6. Tackar för titten, alltid trevligt att ljuga lite i ett välfyllt garage.

    SvaraRadera
  7. Erik.
    Tack själv!
    Roligt att träffa nån som har sin psykiska hälsa i behåll för en gångs skull. Det är man ju inte direkt bortskämd med i det umgänge jag har i vanliga fall...Hahaha
    Bonusen för din del måste ju ändå ha varit att träffa Arnold - En legendar inom Svesnk HipHop.
    Vi lär väl höras vidare ang. Vespan om inte annat.

    SvaraRadera