söndag 8 januari 2012

Det är i Småland det händer.





Idag landade en trevlig burk på en åker utanför gamla ostnästet Vrigstad.
En glad skara gubbar sprang som ett lemmeltåg med diverse däck å paket,av nån anledning hamnade jag näst längst in i burken (Stig tog täten som vanligt) och fick använda alla mina akrobatiska kunskaper.
Fick mina prylar och allt va ok,kunde stoltsera med dom största däcken med sämst mönster.
Fick även med 4st raggardäck till Micke så nu luktar det homogummi i hela bilen.

5 kommentarer:

  1. Fan vilket festligt äventyr! Lossa container, fint väder, ostnäste, ja du radar ju upp trevligheter som om det vore vardagsmat.
    Att du sen får njuta homogummilukt på vägen hem kröner ju alltihop på ett fantastiskt vis!
    Jag säger som Löfgren - Jag tror jag brallar på mig!

    SvaraRadera
  2. å du lester......han har kört ädel gm vagn åsså...först torrsimmat å försökt klura ut hur man kör inne i containern..sen när den vart uppstartad av proffsen så fick han även äran att KÖRA den 500 meter......tror åxå att han gjorde nåt obskyrt bakom min släpkärra förvisso..han tog med sig ett slicks till skuggan bakom kärran..å vi hörde skumma ljud

    SvaraRadera
  3. Köra raggarbil i en container är inget jag rekommenderar,fast det va jäkligt muntert att ratta lite jänk även om det bara ve en kort sträcka.

    SvaraRadera
  4. Jompa.
    Erkänn att du fick halvseg när du satt och bröt i ett(antar jag) av raggarskeppen på bilderna! Att du sen fick dina slicks betyder väl att stackars Linda fick sova på golvet den natten? - Det kanske var lika bra iofs, hade hon råkat se dig och slicksen så hade hon kanske valt att skära ut sina egna ögon för att försöka få bort den nattens horribla och smutsiga syn från hornhinnorna...

    SvaraRadera
  5. har en bild på jompa när han drägglar värre än en andalusisk skabbgalt sittandes i min ädla gm-farkost...kan maila över den om vill lägga upp den....hörde även tvetydiga mumlingar om "att detta var ju möe ballare än min regbågslax te 65a"..kan förvisso hört i syne åxå..har hänt

    SvaraRadera