onsdag 4 januari 2012

BikeShow

Vad sägs om ett litet äventyr i kurbitsland, Håkan på Moon ringde häromdan och undrade ifall vi var sugna på att komma upp i år igen.
Kan bara prata för egen del, men jag är åt helvete för gammal/bekväm för att sova under bar himmel så jag tänkte ta in på stadens hotell, om fler är sugna så kan jag agera manager.
Så ett dagisupprop med namn och ev om ni ska ta med cykel, det är det väl mest Håkan som är intresserad av men ändå...
Tanken är att åka upp på fre, var med på utställarpreparty och nyktra till och avveckla Lör kväll om ingen annan är av avvikande åsikt, vi bor ju i en demokrati trots allt.
Antar att alla är strängt upptagna familjefäder som max kan avvara en natt??

27 kommentarer:

  1. Finns det Svenskt kaffe på hotellet?

    SvaraRadera
  2. Kul med lite mer sällskap i år, hoppas alla är med.

    SvaraRadera
  3. Hojträff på vintern?
    Vadå,tar man hojjen på släp då eller?
    Fy FAN va töntigt!

    (skrattar högt och klappar mig på magen)

    SvaraRadera
  4. Jag är med, och om jag hinner kommer även min Triumph med.
    Jompa, nej man skruvar på dom där skidorna som suttit på nån gammal militär Jawa, som man har ligger på översta hyllan ute i "bon". Kastar på snökedjorna och kränger på sej skoteroverallen sen är det bara ge järnet mot Avesta :-D.

    SvaraRadera
  5. Arnold: Att du gör det tvekar jag inte en sekund på,dom andra lökarna är ju bara skäggsmurfs posers ;)

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Jag hörde på nyheterna nyss, att alla som ska sälja sin Chrysler 300 är bögar!

    SvaraRadera
  8. Vafan Lester,ska du sälja din 300?

    SvaraRadera
  9. avvikande sexualitet är bra...tänk om alla kvinnor man träffade var avvikande.....

    SvaraRadera
  10. Jompa.
    Eftersom dom sa det dom sa på nyheterna så är det ju lika bra att sälja den. - Det gäller ju att ta dom "naturliga" tillfällen som ges för en utkomst ur garderoben.

    SvaraRadera
  11. Jag vill ju veta vilka som tar med hoj!?
    Johan har pratat hela dan om hur kul det kommer att bli att ta med både Harleyn och BSA´n så det vet jag redan, men ni andra...?

    SvaraRadera
  12. Hotellrum bokat, Fre-Lör på det flashiga Star hotel, fanns tydligen inget grand i Avesta...
    Vad gäller hój så tänkte jag ta min upp, jamenar det är nästan calif väder här med barmark och allt så det är väl bara ta på sig en xtra tröja och choppra.

    SvaraRadera
  13. Min hoj blir iaf inte klar till den 18 Feb.
    Men jag hoppas att alla ni som är intresserade av hojar på riktigt tar med er dom?
    Jag tar väl på mig en s.k. Rockabilly dräkt för att göra ett statement.

    SvaraRadera
  14. Rockabilly outfit har det något samband med det allenarådande begreppet , " en riktig rockabillybil"

    SvaraRadera
  15. Micke annars kan du ju köpa all nazi-phernalia du hittar och limma fast på en jeansväst, spara ut allt skägg du har och även det som finns på skallen och göm det under en stickad mössa, börja även att röka gräs i vuxen ålder och låtsas att du är en ängel från 1965 så kommer du att hitta en tillhörighet även i hojsvängen.

    SvaraRadera
  16. Sebban.
    Tanken har slagit mig men jag kommer ändå vara en misfit. - Too school for cool, typ...

    SvaraRadera
  17. Weep.
    Du får sätta ditt hopp till att Johan kommer in i diskussionen och klargör vad som gäller för en äkta rockbillykärra.
    Han håller ju på med dragracing och motorcykling nuförtiden, men rockabillyränderna har nog inte gått ur helt än...
    I övrigt anser jag, precis som JK, att det är bättre att strippa än att dressa.

    SvaraRadera
  18. HA! Använder man sig av uttrycket numera? Jag menar i annonser och dyligt.
    Det här maskeradkappvänderiet är jäkla intressant i allafall. Var kommer det att sluta? Jag tänkte ligga steget före och kommer att köra tidigt åttiotal. Volvo 340 med med måsvingedörrar!

    SvaraRadera
  19. Johan.
    Jag har alltid varit öppen med min personlighetsstörning. Det är förståeligt att du (och säkert många med dig) uppfattar mina manövrar som en smula komplexa, men jag står för dom och kan förklara dom. I den mån jag minns dom eller var närvarande när dom hände iaf.
    Det finns andra i sällskapet som gör betydligt lustigare utsvävningar iform av klockor/smycken, förströelsespel i parti och minut, m.m. ;)

    SvaraRadera
  20. Jag menade hela svängen, inte enstaka individer! Vadå för förströelsespel?

    SvaraRadera
  21. För övrigt har jag varit en del av svängen och är således inte oskyldig till kappvänderi. Edsel 58 var otänkbart för tio år sen när jag hade rätt söm på uppviket.

    SvaraRadera
  22. Johan: tänk på att sen Micke börja bli känd i media och skäggsmurfskretsar (där man gärna är lite förnäm he he) ser han kanske sig som förespråkare för "hela svängen".
    Det är berömmelsens baksida.

    SvaraRadera
  23. Hahaha! "berömmelsens baksida"...
    Du e ju bara för gullig John, ditt jävvla swiiin! (skrattar genom näsan och tar ett bloss på min Bellman Siesta medans jag trummar med fingertopparna på köksbordet och gungskakar på huvudet)

    Förströelsespel aka. Pinball aka. Flipper

    SvaraRadera
  24. Micke, du är alltid välkommen att komma över och koppla av lite vid mitt Guns n Roses flipper....
    Här behöver du varken skägg eller uppvik, du kan komma som den torrbrytande biker du är :)

    SvaraRadera
  25. Dread.
    Jag skulle faktiskt vilja komma förbi med ett par flaskor Kubanskt och lira lite! Det styr vi upp nån helg.
    Men jag måste varna dig. Som grabb var jag extremt lovande inom förströelsespelsvängen, men det hela fick tyvärr ett abrupt slut när jag plötsligt blev beroende av Mentholcigaretter och tvingades in på behandlingshem. Som tur var fanns det välvilliga personer som tog hand om mig där, och gav mig tillfälle och uppmuntran till att läsa ikapp mellanstadiet. Direkt efter utskrivningen fick jag (med deras hjälp) chans till en anställning inom åkerinäringen och började köra styckegods på Skåne. Men det är en annan historia som jag kan berätta när vi ses.

    SvaraRadera
  26. Ett par flaskor kubanskt ja, och glöm inte kondomerna!

    SvaraRadera