tisdag 1 november 2011

Sliping Beauty. AKA En misstänkt psykopat called Horse.



Igår var jag ute i garaget och pillade lite på HBT Trajjan, inga märkvärdiga äventyr utan mest lite småfiffel. Helt plötsligt, utan att jag vet varför eller har en aning om hur det gick till så kommer jag på mig själv att sitta och slipa ner bromsskölden till den låsningsfria frambromsen. Som en liten passus, och som ni säkert redan känner till, är ju den frambromsen legendarisk i HBT sammanhang och om inte mitt minne sviker mig så hade BÅDE! Björn Axén och Sighsten Herrgård exakt samma typ av frambroms på sina Choppers. (Dom åkte ju iofs HD båda två - Showel med Pannatoppar - men för att garantera en säker inbromsning så valde dom Triumphdetaljer till att sköta den biten.)
När jag väl kom till insikt över vad jag höll på med var det ju redan försent, så det var bara att fortsätta med slipningen. - En bromssköld är ju iofs rena barnleken jämfört med en motor/låda så det är inte så störande, men jag hade ju lovat mig själv att inte hålla på så här...FAAN!
Å andra sidan så har jag ju inga hjul än och fingertopparna var redan lite halvrisiga innan, så det var nog lika bra att det blev som det blev.
Jag tänkte hålla det här lilla snedsteget för mig själv iom att jag vet, att en del av er kommer att få mängder med vatten på sina kvarnar vad det gäller min psykiska hälsa och/eller huruvida jag er en av dom "odiagnostiserade" som går runt lösa i vårt samhälle.
Men jag valde att gå publikt med alltihop, då kommer sannolikt den lilla nattsömn jag skrapar ihop att bli mycket mysigare än om jag hade valt att hålla demonerna fängslade inombords.
Om någon, med eller utan medicinsk utbildning, vill ställa diagnos så går det bra att posta den här, jag lovar att jag kommer att gå vidare med detta.
Jag passar även på att lägga upp en bild där man tydligt ser den otroligt läckra Sportstertanken och den halva Järnsporregaffeln.

10 kommentarer:

  1. Att slipa är en utdöende konst som endast behärskas drägligt av ett fåtal riktiga män, med den envishet som endast önskan om ett vackert fordon kan ge.
    Inget skämmer en farkost mer än en redig heroinpolering, där även ett otränat öga med lätthet noterar vid en första anblick, att bristen på yrkesstolthet ersatts med hårt mosande med sisalskiva. Vågigheter och ränder skämmer metall på samma sätt som stringtrosor skämmer ett hårigt karlarsel.Vill minnas att Axén körde en Savage. Tufft namn på en mindre tuff hoj.

    SvaraRadera
  2. Stellan.
    Exakt så är det! - Konstigt att inte fler förstår att saker inte, per automatik, blir vackra bara för att dom blänker lite...
    Jag ska lägga upp en bild på transkåpan på HBT trajjan så ska du få se en heroinistpolering av rang. Jag vet inte vad som är bäst, att försöka rädda den eller bara kapa ut det smutsiga och skändade och köra med ett tufft hål så att man kan titta på kopplingen?

    SvaraRadera
  3. Hål väger inget, alltså är det sportigt.
    Om du visste hur många gånger jag har sagt just det där, att folk tycker att det är bra bara för att det är blankt. Många tycker på fullaste allvar att en vågig kofångare med sisalputsade 80 kornsrepor är bra, bara den är blank.
    Hellre en matt yta (helst mattad av tidens tand) som är rak än en blank yta som är vågig.

    Stenskotten på Hulstern stör mig inte ett skit, trots att jag lagt hundratals timmar på slipning och polering, dragit dit muttrar med trasa mellan nyckel och mutter och bögat mig. vartfan var jag på väg nu?...
    Jo, slitage är vackert och en form av bevis.
    Dåligt underarbete är inte vackert men dock en form av bevis...Av det mindre ärorika slaget.

    SvaraRadera
  4. Åh, fränt! Här hänger ungdomar och droppar trendiga nätförkortningar.
    Ffs, fittan fes storslaget?

    SvaraRadera
  5. Jo man försöker ju både med engelska och "ungdoms förkortningar" men hädanefter kommer så korrekt skriven svenska som möjligt användas för att slippa missförstånd.. LOL (ligga och lapa) ;)

    SvaraRadera
  6. Jag fattar inte ett skit av förkortningarna ni kör med eller när man ska använda dom? Men det måste väl vara nån Fecesbookgrej...
    Ungdomar!? - Sug i dig Seb!:)
    Den mentala snittåldern här är lätt över 70 iaf. (Mig borträknad alltså - Jag är ju ung.) Men å de andras vägnar tippar jag lite snyggt på Vegamössan och blinkar så där tufft och lite charmigt som bara sköna gubbar med en vansinnigt skön livshistoria kan.

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Tur att man är hetero och har en panna med shovel blockhalva! Sån där bromstrumma har jag också haft, fast jag hade råd med hela motorcykeln som den satt på!

    SvaraRadera
  9. Johan.
    Jag har skrivit in diagnosen i din journal och ordinerar kallbad.

    SvaraRadera