lördag 12 november 2011

Nyttigt vs. Onyttigt



När jag kom in från garaget efter en liten poleringssession idag, så råkade jag titta mig i spegeln, såg att en viss "svärta" framträtt kring luftvägarna, och slogs genast av tanken att ett munskydd kanske skulle ha varit på sin plats när man aktiverar sig med slipning/polering av metall...? Jag menar, lungorna får ju stryk ändå av diverse skit man både frivilligt och ofrivilligt suger i sig.

Jag funderade ett tag och kom fram till följande.

Man säger ju att regnskogarna är Jordens lungor, således borde lungorna vara kroppens regnskogar? I regnskogarna dumpar ju massor med företag bl.a. sina överblivna tungmetaller och annan bråte, och dom hävdar ju att det inte är så farligt, alt. helt ofarligt.

Alltså borde ju lungorna palla lite slip o polerdamm? Eller...?

Om någon läsare känner igen bilden, så är det för att jag använde samma bild till min "veckans klubba" annons... (Där är bilden naturligtvis i sin helhet)

4 kommentarer:

  1. Vad är det för läppglans? Ser ut att vara lite pearl i? Hett!

    SvaraRadera
  2. De e inte läppglans, de e hemorrojdsalva...Jag tror inte att det var pearl i?

    SvaraRadera
  3. Jaha, måste varit ett välblekt anus som kostades på som chick salva.

    SvaraRadera