måndag 5 mars 2012

Min polare Buddy..


Som alla vet lider jag av ärftligt håravfall bland annat, jag har även hunnit samla på mig ett mindre grustag i njurarna och har stora problem med moderniteter i största allmänhet. Jag är helt enkelt ULTRA-GUBBE 30 år gammal, kanske ingen nyhet för er men aldrig trodde jag väl att det skulle sluta med att jag nu blivit bästa vän med min sadel. Var ute på en liten åktur innan solen ramlade ner bakom träden och upptäckte att det kan tydligen vara rofyllt att åka på en gammal hoj, bockade av krater efter krater som vägverket uppenbarligen tycker är något som höjer standarden på vägarna. När jag vanligtvis brukar bita ihop och bli 1cm kortare och få en blixtrande smärta i bihålorna efter ett så kallat potthål upptäckte jag att ett leende infunnit sig, jag har iofs. aldrig ägt en fulldämpad hoj men jag förstår ju helt klart varför det kallas "buddyseat". Nu är det ju tyvärr så att Buddy och jag har det förhållandet att jag skäms lite över honom, ungefär som en unge som måste ha med farsan när man ska se Rambo på bio medans polarna får gå själva, eller nåt.. Hursomhelst är det en riktig kompis på vägen vilket gubbhojen i sin helhet verkar vara, bästis direkt, choke och två snaps-gasningar följt av två kickar till toppläge, vrida på tändningen och en följsam kick och lycka är ett faktum. Nu följer lättare modifieringar av utseendet på hojen och lite smålirande innan sommarens bravader, uppdatering kommer inom kort. Gubbhoj, klapp klapp klapp!

8 kommentarer:

  1. Jag är så jävla nöjd över att det fortfarande finns folk som tjackar upp sig på lite grejer med motor på!
    Själv håller jag på och dilar med en antikvarie i Skåne om två böcker...

    SvaraRadera
  2. Kolla om han har nåt av Sigurd klockare..

    SvaraRadera
  3. Det finns nått med rakheten i ryggraden vid framförandet av en dylik gubbhoj som växer på en...Alltså inte ryggraden utan själva åkkänslan. Och med Vegasmäcken, en skepparkavaj, ett par rutiga gabardinbyxor och vita loafers blir det en tidsresa.

    SvaraRadera
  4. Seb.
    Kan du inte behålla den exakt som den är!?
    Billigare att köpa en Vegamössa än att bygga om hojen... Vita loafers har du ju redan.

    SvaraRadera
  5. Vegasmäcken finns också, flitigt använd på hav och land och vid särskilda tillfällen där "Kalle Anka" nätkepsarna kan vara överrepresenterade. Jag och "Jux'arn" har tidigare disskuterat framtida utseende på hojen men bara snuddat vid den personliga ekiperingen, det kan mkt. väl bli lätt utställda djeens och öppen afganväst och självfallet bart under den. Även långhårig-trots-flint och nere med afroamerikansk kultur lite Nileskärt på nåt vis.. Nej, det känns som det här kan spåra all världens väg. Varför finns inte loafers i hitops? då det vore lite mer mc-vänligt..

    SvaraRadera
  6. Just Trotsflint får det ju att löddra lite extra kring pajhålet...
    Men Afghanpäls är väl inte representativt för en man som, likt vin, åldras med den värdighet och finess som du gör?

    Nej, det där med hojar är ju rena grekiskan för en annan, så det är nog lika bra att jag fortsätter att vara nere med den lätt rödtonade kategori människor som i regel driver antikvariat...
    Jag tror att jag har hittat nåt som skulle kunna resultera i en eregerad penis hos en och annan gammal bokfeteshist. - Just nu ligger själva prutandet i röret.

    SvaraRadera
  7. På tal om rödtonade människor.. En gång i tiden var det en hårding som åkte runt i Sveriges närmaste stad på en stukad Indian, indianer kallas rödskinn och den här hårdingen med duktigt mkt. flott i håret kallades Rö'Leffe (han kan också vara jordgubbsblond?). Utöver att vara hårding är Rö'Leffe den enda kotknackare som förstår sig på ryggproblem enligt min egen farsa iaf. och enligt mig förstod han även en hel del om manligt mode, då han åkandes på sin Indian sågs bära just en afghanväst. Det är inte helt omöjligt att det kan ha varit en långhårig fårskinnsväst men jag vill gärna tro att det var just en afghan.. Och när vi ändå är inne på afghan och min farsa så börjar man fundera på alla roliga namn olika sorters hasch har, svart afghan och super maroc är väl inte så roliga men super-skunk och favoriten fnitter-turk får ju mig att verkligen vilja vara blekfet under en afghanpäls. Kul att du blivit bibliofil Micke, tycker du borde ansöka om ytterligare ett namnbyte och varför inte Hårras Blomkvist.. förresten skit i de, nu heter du så i min telefonbok iaf. ;)

    SvaraRadera
  8. Jag slog till och tjackade upp mig på en klassiker från 1936 i två delar idag! - Till det fashionabla priset av 969 SEK har jag alltså blivit ägare till, inte mindre än TVÅ mycket trevliga och vackert inbundna band att ställa på finbokhyllan.
    Så jävla nöjd!
    Kul också att Rö´Leffe fick sina 15 minuter - Det är han väl värd, om han lever asså...

    SvaraRadera