fredag 2 mars 2012

Långt ifrån estetiken hos ett "Kompissäte"

Jag fick ett finjobb av min favorittraktorförare häromdan, "tillsnyggning" av ett par gjutna aluminiumgrejer till nån Halibrand knockoff detalj...Nåt raggarbilsrelaterat iaf.
Jaja, det var iaf väldigt, väldigt roligt att slipa gjutaluminium - Det är som att slipa äppelmos ungefär, mjukt och kladdigt som fan.
Tid tog det och blött blev det, Kunde inte ens röka medan...
Resultatet kan den intresserade se nedan.

Äh, jag ville bara gnälla lite men kom på att jag inte blev tvingad så jag kanske ska hålla käft?

Innan

Efter

5 kommentarer:

  1. Fan vad vackert!
    Luktade det bajs medan du slipade?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis luktade det bajs.
      Hur kan det komma sig att en metall avger bajsdoft när den bearbetas manuellt?

      Radera
  2. Antagligen bara på rent jävelskap.
    Men det är en intressant egenskap å andra sidan.
    Vi hade förmodligen förundrats i lika hög grad om doften istället påminde om ros och krysantemum. Men fekalier uppmanar till mer humor på nåt vis. Ingen skrattar väl åt en blomvas, men lite bajshumor är alltid välkommet.

    SvaraRadera
  3. har nog minst EN truckpall med grejer som ska poleras...
    2 frågor bara
    1..när kan jag skicka
    2..tar du betalt (som smålänning hoppas jag att du idkar välgärning)....garv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där är bara slipad...
      1. - När du vill.
      2. - Välgärningarna sköter Frälsningsarmén.

      Radera