tisdag 28 december 2010

Liket lever!!!

Alltså, jag vill bara göra alla som ev. kan vara intresserade, uppmärksamma på att Enbergamongot verkar ha fått lite livsgnista i julklapp, och har därför plockat isär sin "Extreme High Performance BUICK 364"
Jag har inga läckra bilder än, men jag kan informera er om att såvitt jag kan bedöma är veven väldigt fin - både på ramarna och vevtapparna, loppen ser bra ut (cyllen längst fram till höger är ganska koksig men jag tror det är lugnt) Ingentig satt fast och det var inga glapp i vare sig kam, vevstakar eller kolvbultar. Det är iofs skit samma eftersom kolvarna, kammen och alla lager lär bytas ändå, men det är ju skönt om man inte behöver maskinbearbeta blocket och veven. Om Gud bestämmer sig för att skina med sitt ansikte över mig kanske oljepump och all annan småkrafs klarar sig med "snålrenovering" (Nu halkade Gud in i diskussionen igen, lustigt det där...)
MVH
Eder frälsare och befriare.

8 kommentarer:

  1. ...ligger o sover i väntan på nästa Kalif. Upp o hoppa nu för faan, för nu ska en del av oss bygga raggarbilar och en del ska bygga trikes eller vad dom nu gör!? =)
    (Här ska man tänka sig att jag skrattar lite onskefullt men ändå med glimten i ögat, sådär som gamla polare som känner varandra väl gör. - Ungefär som dom gör i t.ex. Ocean´s Eleven och den typen av lite "tokroliga" actionfilmer.

    SvaraRadera
  2. Ja det finns massor av såna sjuka filmer, kul att du grejar med motorn till vad? hänga den i Plyman!!!

    SvaraRadera
  3. Nej, inte i Plyman - De e ju mullit me sida, dessutom har jag lagt för mycket TLC för att låta den hamna på undantag. Jag vet inte vad jag ska ha den till, men det är kul att skruva lite...

    SvaraRadera
  4. PAX att sitta höger bak när vi ska ragga i Eddserrn!

    SvaraRadera
  5. Håller på att styva upp fjädringen lite så det går in några fullvuxna kärlar utan att det skrapar i. Bil med fyllservo mina vänner!

    SvaraRadera
  6. Styva upp den extra mkt på höger sida då - Här kommer Fettopappa!!!

    SvaraRadera
  7. Styva dubbelt vänster bak för här kommer fet-Leif!

    SvaraRadera