tisdag 21 februari 2012

Det går sakta, väldigt sakta.

Jag har plockat itu Trajjan nu och gjort rent blocket, så nu ska det svetsas lite eftersom det fattas en bit vid flänsen mot registerkåpan.
Efter svetsning och glasblästring ska ju blocket såklart få, den av bankrånarskrået, så eftertraktade ytan som toppen redan har blivit förärad med. Det kommer nog att bli fräckt...
Kanske passar på att bygga ett motorställ nu när blocket är tomt.

Förresten!
Jag behöver en magnet, en äldre variant med gjutet hus - Om någon känner till en magnet till Triumph Blockmotor som är till salu så ombedes den att omedelbart ta kontakt med mitt ombud för vidare information,
Det är inte swinmycket knappar på ett spett egentligen...

Skönt att man inte är i det här läget oftare.

7 kommentarer:

  1. Du fick av drevet ser jag, banka/slå taktiken?

    SvaraRadera
  2. Du fick av drevet ser jag, banka/slå taktiken?

    SvaraRadera
  3. Jag löste problemet genom att använda lika delar intelligens och list...:-D

    SvaraRadera
  4. Jag är SÅ avundsjuk på folk som överlistar sina tekniska problem. Jag måste trötta ut mina....

    SvaraRadera
  5. Mansén.
    Får man bara in snitsen så lurar man upp skiten på läktaren på ren rutin...hahaha.
    Det är iofs tur eftersom jag är så jävla habil och har dessutom dålig stamina så uttröttning är inget för mig.
    Just det! Tjock också.

    SvaraRadera
  6. För att enligt egen utsago vara en tjock, trött, lat, oduglig soffliggare så gör du jäkligt bra ifrån dig.
    Man skulle kunna tro att du är en driftig, smal, proffsig hårt arbetande man. Men för all del, jag kan ha fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snälla ord, man tackar. Men...
      Kuliss, alternativt skådebröd är ledordet för min del. :-D
      Ord som proffsig, smal och driftig är nog mer passande för mina kära kamrater och bloggmedägare. I deras fall kan man dessutom lägga till te x. Tvålfager, multitalanted, sexual predator, estetiskt orakel mm.

      Radera