fredag 21 oktober 2011

En riktig, äkta Denvershoj! Eller...














Efter ett antal timmars slipande, kapande, svärande och näst intill fekalievomiterande så har jag fått bort det värsta på ramen (den är alltså inte på nåt sätt bra, men bättre. - Lite representabel iaf, om man inte kollar noga...)

Häromdan så stoppade jag tillbaks motorn och tillverkade ett nytt bakre motorfäste (som är i princip exakt likadant som det gamla, fast det nya är rakt och lite snyggare) och gjorde om motorplåtarna. Jag tror att det kan bli OK när det blir färdigt.

Arnold påpekade ikväll att om man verkligen, verkligen vill, så kan man skönja en liten, liten Denverknäck på bakramen. Om det är så eller inte lägger jag ingen vikt vid utan jag kommer att leva i tron om att detta är en gammal Denvershoj och om jag blir ifrågasatt så hänvisar jag till Arnold. (Han ser iofs skitdåligt och hade stoppat i sig ett par starkburk när uttalandet kom...)
Vi får väl se vad som står på tur härnäst. Förmodligen ska jag väl snida ihop fotpinnar o tillhörande reglage, vilket måste göras med extra fingertoppskänsla nu när jag vet att det gäller en ÄKTA Denversmaskin.
Jag kommer att få lite extrajobb med hjulen (OM det ens går att lösa!?) eftersom däcken inte är gjorda för den typen av fälgar som jag ska ha...problem som vanligt! - Traven med "extra jävelskap" börjar bli imponerande hög nu...
Varför är det ALLTID så här när jag ska göra nåt?
Jag har ju t.o.m. engagerat mig i kyrkan för att slippa den här typen av motgångar men det hjälper inte ett dugg!
Jaja, lite bilder iaf... Det kanske kan pigga upp en döende blogg...?

4 kommentarer:

  1. Känner mig hedrad.

    En polare hade en strut med långt framhjul som samma duktiga svetsare hade vinklat ut styrhulet på med hjälp av två tunnplåtar och mycket spackel.
    Han körde så i god tro nåt år innan hela hojen vek sig på mitten när han kört ner för trottoarkanten utanför garret!
    Tur som satan att det inte gick 120blås...

    SvaraRadera
  2. Man blir ju samtidigt lite imponerad av att nån måste ha lutat sig tillbaks med ett nöjt leende, och konstaterat att just hans svetsar/konstruktion blev jävligt bra! - För jag antar att den som gör den här typen av jobb är nöjd själv, eller skiter man bara i det?
    - Nej, fan, det här blev skitfult och förmodligen kommer det inte att hålla heller, men dra på lite padding nu så vi kan måla nån gång!

    Hahaha! Långt framhjul...kul sö...

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot att se hur pullbackstyret växer fram. Ska det inte va en panna i en sån hoj? Det är väl med i planen, jag förstår att en halv motor är lättare att hantera för mockup.

    SvaraRadera
  4. Ett kromat Six bend pullback måste vara det absolut snyggaste som kan sitta som kronan på verket på en äkta outlaw bike!

    SvaraRadera