onsdag 17 augusti 2011

Strävan efter nollvision..

Ringde till transportstyrelsen igår för att beställa hem reg. bevis, blev upplyst om att jag har 9st. fordon registrerade på mig. Har lyckats avyttra 5 av dom på kort tid och senaste fordonet som lämnade mig var min kära HD. Hojen köptes av en studerande hojbyggare och hyvens kille från Strängnäs. När vi gick igenom tidigare ägare på hojen så dök det upp en bankrånare från Helsingborg som köpte hojen 1971 av en tjomme som hette Chester, hade jag vetat detta tidigare så hade jag självklart sålt den som en äkta skånsk förbrytar chopper och gissningsvis fått mer pengar för den (på klassiskt Hedemora manér) ;) 3 fordon återstår att kränga innan nollvisionen för hobbyfordon är nådd och ett nytt liv med nya fordon kan påbörjas. Tack för senast allihop för en trevlig helg och framförallt Johannes för ett kulinariskt och gemytligt "garage häng" (din pickis är det fetaste jag sett på länge)

4 kommentarer:

  1. Ballt med "Bankrånarchopper"!!! (Ska f.ö. själv byta namn till Chester så fort Pastorsexpeditionen öppnar.)
    Bra att du får lite grejer sålda så att du kan samla lite kraft och kanske koncentrera dig på ett, bra fungerande fordon... ;)

    SvaraRadera
  2. Tack själva, det var riktigt trevligt, kul att flaksläden faller dig på läppen.
    Låter som ett mkt vist beslut att göra dig av med delar av vagnsparken, vad finns kvar??

    SvaraRadera
  3. Tur då att hela vagnparken är just i delar! Godbitarna är borta, en graverad shovel i 1000 bitar, en moldad chopperram, tretumsbelt och en rostig springer. (vill bara säkerställa att du inte ångrar dig!)

    SvaraRadera
  4. Lugnt Johan.. Ramen är numera moldad och motorn är polerad och inlämnad för att snart göra vägarna osäkra igen, det är kul att den numera bor hos en driftig jävel.

    SvaraRadera