måndag 15 augusti 2011

Efter diverse dödshot och arga blickar.



Under helgen som var förstod jag efter flertalet påtryckningar och mer eller mindre hotfulla uttalanden från diverse skumma figurer,att jag var tvungen att ta tjuren vid hornen.
Som ni vet har ju reaktionstiden på styrinrättningen i min mega Valiant varit av den mer glappkäftade typen.
Efter ett snack med en Mopar fantast fick jag tipset att byta ett gummi mellan rattstång och styrsnäcka,
Lånade en rattavdragare av Stig i Holkaryd och plockade ner allt.
Hittade nämda gummi och som tur var va det slitet som fan, "vingarna" saknas helt på sidorna och då blir det bra glapp.
Ringde KP USA Bilar som gör massa nya Mopar prylar å dom hade nytt på hyllan.
Att det bara kostade 125 kronor glädjer ju vilken Smålänning somhelst.
Har jag tur är snäckan OK å då råkar man ju spara sisådär 2600:-
Lite tråkigt va att rattstången på 300 är grövre än alla andra 62or så navet till grantratten va för litet.
Ska slakta originalratten och göra ett eget nav.

7 kommentarer:

  1. Vilken solskenshistoria! Klockrent om det nu bara är gummibussningen som är slut. Fan va skönt med folk som Stig i Holkaryd!
    Ang. slakt av ratten för att få dit en Grant!?ratt - Ska du inte passa på att slakta hela bilen och bygga en Grantbil istället?
    Tack för senast förresten! :)

    SvaraRadera
  2. 1962 Chrysler 300 Grant De Luxe,låt den titeln rulla på tungan.

    SvaraRadera
  3. Grattis, hoppas att du behåller bilen så man får åka lite ball gubbmopar nästa sommar!

    SvaraRadera
  4. Nu är gummit bytt å tro på fan allt glapp försvann.
    Va ute på en provrepa och man kan väl lungt säga att det va stor skillnad.
    Jag lovade mig själv att när glappet va fixat skulle jag göra nåt kul på Cryllen.
    Stay tuned!

    SvaraRadera
  5. Jag väntar med spänning på att du bygger en Batmobile av den!

    SvaraRadera
  6. Möjligtvis blir det en Butt-mobile.

    SvaraRadera
  7. En "Stig i Holkaryd"-mobile kanske...?

    SvaraRadera