torsdag 3 februari 2011

JUST DO IT!


Nu finns en av de saker som har skänkt mig mest glädje i här livet, ute till försäljning.
Jag hoppas verkligen att nån ungdomme tjackar bilen och använder den ordentligt. Det känns lite moloket, även fast det kanske inte ens är någon som vill köpa den...
Hursomhelst så är det dax att gamla gubbar (såsom jag själv) inser att det här med s.k. "Hotrodding" är till för yngre människor. - Långvårdspersonalen blir ju vansinnig när man luktar avgaser.
Jaja, tråkigt men roligt. Time to move on, som Clark Olofsson sa en gång.

12 kommentarer:

  1. Förstår att det känns lite sorgligt, men vilken jävvla pråm du kan köpa istället(nickar med skalln som en dorving)

    SvaraRadera
  2. Nu när jag, för mitt inre öga, ser skalln på dig fara fram o tillbaks som en jävvla laxfena, ter saker och ting sig helt plötsligt inte alls sorgligt längre. ;)
    Få se om nån tjackarn ba!?

    SvaraRadera
  3. Var sak har sin tid. Dags att gå vidare. Du har förlorat de fysiska förutsättningarna att manuvrera fordonet. Nu får du göra som mig och Jompa och skaffa en hadikappanpassad bil med automat och fullservo!
    (Måhända att det finns andra hål att stopp pengar i!)

    SvaraRadera
  4. Hittar ingen annons, var annonserar du??
    Kamratposten, vi i villa???

    SvaraRadera
  5. På alla siter som förespråkar raggning, typ...

    SvaraRadera
  6. Typ???
    Inte blocket,Usabill,Classic??? Hittar inte den nånstans är nyfiken....

    SvaraRadera
  7. classiccar, ssra, nailheads - snål vettu...

    SvaraRadera
  8. Ja det var fanemej cheapo:) Är rätt övertygad om att blocket genererar mest intressse och därmed lätt är värt dom pengarna, och det är väl inte mkt mer än en lunchpeng????

    SvaraRadera
  9. Gick stenhårt på Stora Smålands rekommendationer! - Nu har jag kommit på bättre tankar och bilen finns numer på Blocket och usabil. Av detta har jag lärt mig att aldrig lita på en raggare! ;)

    SvaraRadera
  10. Dey är svårt att avgöra om försäljningen är ett led i tillfrisknandet eller tecken på en fördjupad mental kris... får återkomma med utförligare diagnos när ersättningsautomobil inhandlats... enda chansen till ett bättre liv är antagligen något nyare från Henry's oöverträffade vagnpark.

    SvaraRadera
  11. Verkar sympatisk, den där Smygar´n!

    SvaraRadera
  12. Smygar´n!?
    Man blir ju lite nyfiken på vem denna givare av subtila OCH en smula färgade intryck kan vara...?

    SvaraRadera