söndag 4 september 2011

Skulle bara pilla lite



I helgen va Sebban på besök,jag blev uppspelt och meckade igång Novan för att imponera. Detta gjorde att vi båda blev mer uppspelta och fnittriga. Sebban gjorde en plan över ett fränt stuk och jag blev om möjlig ännu mera uppspelt. Kvällen/natten gick i spritens tecken och idag gick jag ut i garaget fortfarande uppspelt. Skulle bara pilla lite på dom stora bitarna runt ena skärmkanten som hade bubblat upp och spruckit. Pillade lite med fingret,sen med mejsel,sen större mejsel. Ett stort knak senare trillade hela jävla skärmkanten av,den va byggd av glasfiber å ja,ni ser ju de fina "bodywork" jobbet under. dock känns detta bara bra på nåt sätt. Då jag nu kan bygga om hjulhusöppningarna snyggt och utan breddning så slicksen sticker ut lite sen. 60tals räser grabbar,det är melodin....boss-a-nooova....

4 kommentarer:

  1. Alltid roligt när folk fattar att underarbetet faktiskt är viktigt. Typiskt dig att ha sönder en fin veteranbil!

    SvaraRadera
  2. Jag är fortfarande uppspelt över helgens höjdare, du lär ju tejpa fast örtplåstret på högern så jävvla mycket det kommer gäsas

    SvaraRadera
  3. Örtplåstret goes racing ha ha.
    Lägg upp nån film då Sebban!

    SvaraRadera
  4. Tanklocket, fälgen samt lagningen/breddningen talar sitt tydliga språk. - Det måste vara en -81:ans VW Golf!

    SvaraRadera