tisdag 27 september 2011

Samtidigt,någonstans i småland......



Jag tänkte att det kunde vara roligt med ett inlägg som inte handlar om självömkan,hojjar eller annat tjaffs.
Sen i våras har Cryllen betett sig lite konstigt.
Det hela började när vi skulle måla taket,tog sista 90graders kurvan lite sportigt innan lackverkstan och då behagade Cryllen börja spika och gå på typ 4burkar ett tag.
Detta fenomen försvann efter typ 15sek och jag valde att "glömma" allt.
Några dagar senare i ett litet mysigt samhälle vid namn Vaggeryd utspelade sig fäljande händelse:
"Ung" tuff raggare bromsar lite för hårt och tar 90graderssvängen in på Södergatan (där bor Vaggeryds ragg-elit!) väldigt sportigt.
Detta resulterar i att Chryllen börjar spika aggresivt och går på ett par cylindrar samt fyller HELA södergatan med vit rök.
Föraren uppmärksammar detta varpå svår nervositet och ångest kryper på snabbt.
Några sekunder senare på en välkänd garageuppfart varvas det ur lite å lyssnas otroligt noga efter missljud från diverse mekaniska manicker.
Vitröken försvinner ganska fort och föraren väljer igen den enkla vägen att glömma allt,dock finns en oro som gnager i bakhuvudet.
Vitröks incidenten upprepas ett par gånger och alltid vid hård inbromsning eller sportiga snäva svänger.
Den uppmärksamme och otroligt finurlige föraren märker även att han får fylla på bromsvätska lite titt som tätt.
Turligt nog är den Småländske föraren en riktig hjälte och lägger snart ihop olika händelser och får fram en röd tråd i ett naffs.
Kan det vara så att bromsoljan läcker in i servot för att sedan vid sportig körning skvalpa in i vaccum slangen som går till insuget?
Den småländska gudomligt vältränade samt erotiskt tilltalande hjälten känner sig nöjd med denna teorin men eftersom han har ähum "fullt upp" så lossar han aldrig de 2bromsrören samt 4muttrarna för att kontrollera huvudcylindern.
Men så en dag när denna otroligt välutrustade hjälte ligger och svetsar på en Ford Consul (ja,det är sant) smyger sig flitigheten på och han går sonika ut ut garaget till sin allmänt tråkiga Chrylle,lyfter på huven och demonterar huvudcylindern.
Å som vanligt har våran hjälte alltid rätt,servot var halvfullt med bromsolja och huvudcylindern funkade inte på bakre kretsen.
Tyvärr har tidigare ägare till denna häck tydligen gått under jorden och fast han hade världens konstigaste efternamn så går han ej att spåra.
så nu vet våran hjälte inte vad det är för huvudcylinder då den är bytt till något modernare pga skivbromsar (sk rockabilly bromsar....)

12 kommentarer:

  1. Jompa fixar biffen, spindel-tarzan under huven!

    SvaraRadera
  2. Jag har precis avslutat ett samtal med Hollywood, Hollywood sa att han är MKT intresserad av att producera en s.k. "Storfilm" om den extrema alfahannen det berättas om i texten.
    Att personen dessutom är rapp i både ord och tanke gjorde inte saken sämre.
    Jag sa till slut att han inte är intresserad av så´n skit och att han brinner för raggning så nu hoppas jag att det blir tyst på telefonen ett tag.

    SvaraRadera
  3. Lester,jag gav dom ditt nummer då jag vet att du har mycket dötid. Själv har jag ju ingen telefon men du kan ju skriva ett brev där du redogör vad Mr Hollywood har sagt så jag kan svara vänlig men bestämt att jag endast är interesserad av Åsa-Nisse filmer.

    SvaraRadera
  4. Äh, gummi och latex är inget för en heterosexuell man "called Horse". Egna packningar tillverkas lämpligen av djurhudar. Bästa materialet för just bromsvätsa är kentaurskinn.
    Seså, ut med spjut och jaga nu.

    SvaraRadera
  5. Skönt att veta att det ännu finns händiga karar i smålandsskogarrna.

    SvaraRadera
  6. Jompa.
    Kentauren är väl Smålands landskapsdjur?
    Jag telegraferar över manus.
    Fan att jag just bytt namn, annars hade det blivit just, Kent Aurén.

    Seb.
    Bjud upp Småland på en mek.resa till Örsundsbro vetja - "All inclusive" eller vafan de heter? Han kan ju inte va dyr i drift, ett par pannor Kosken o lite ribs? ;)

    SvaraRadera
  7. Stig i Holkaryd har nog löst va det är för cylinder.
    Vad det gäller hud har jag funderingar på förhud,denna hud tål både väta och diverse påfrestande vätskor. Är dessutom väldigt elastisk och lätt att få tag i.
    Jag vet många gamla gubbar som har ett nästan oändligt lager.

    SvaraRadera
  8. Förhudar är endast lämpade för att klä om soffgrupper med. Ballongknuten från kentaur är det som håller för DOT 4!

    SvaraRadera
  9. God bless Stig i Holkaryd! Mer komplett människa får man leta efter.

    SvaraRadera
  10. Hur känner du till alla dessa gubbar med överflöd av hud Jompa? Ballongknut alltså.. Förhud eller akterhud är frågan? (vävde in en gnutta Göteborg nu när båtbyggarn gästar)

    SvaraRadera
  11. Ja, om förhuden ser ut som att stirra in i en ballongknut, då är det nog läge att klippa bort den.
    Jag har en del cigarrsnoppare som kan vara lämpliga verktyg för detta.
    Har länge funderat på att ställa mig i Tensta en dag i veckan och mot rimlig ersättning omskära små gossebarn åt kebabsvarvarna. kan bli bra stålar. Fast trevligare jobb finns väl.

    SvaraRadera