torsdag 3 juni 2010

Hur gör man?

Idag funderade jag lite grann på det här med ragging, när fan ska man ha tid att ägna sig åt det egentligen?
Till att börja med så ska man få ihop en vagn, och då måste man ju som bekant både ha tid och pengar men mitt problem är att OM jag skulle råka ha lite deg nån gång så har jag ingen tid, och skulle jag ha några obesudlade lekveckor över så finns det antingen inga stålar eller så har inspirationen tagit slut.
På senare tid har inspirationen varit den absolut svåraste ingrediensen att frambringa, jag vetefan om jag inte börjar bli ultragubbe el.dyl. Det är ju iofs en del av oss som bygger o donar stup i ett, vilket gläder mig mycket (Och gör mig en smula avundsjuk, faktiskt...)

3 kommentarer:

  1. Magsårstabletten börjar verka så jag tar en cigg på min balkong i förorten, blickar ut över en byggarbetsplats som just nu består av ett renskalat berg och kaos. Trafikstockningen sprider en ljuvlig doft av delvis förbränd bensin och jag hör min dotter börjar vakna till efter en djup vila i sorl av sirener och motorcyklar utan ljuddämpning. Jag funderar på vad jag ska hitta på med min sambo under fredagskvällen som vi båda kan ha någon glädje utav eller snarare något jag inte spyr av uttråkning utav, samtidigt som jag startar upp datorn för att betala skatt och försäkring på en bil som ständigt måste lagas och är oerhört ekonomisk i övrigt, 9000 kronor seglar iväg elektroniskt och lämnar en underbar känsla av att livet är fenomenalt kul med en tusing på fickan. Funderar över vad jag ska laga för nyttig mat som jag inte dör av magsmärtor utav, vågar inte chansa så jag tar en snus och lägger mig på soffan och lyssnar på musik från en svunnen tid och önskar att jag hade ett krus med stryknin. Så mitt svar till dig Micke ang. motivation skulle nog vara viljan att komma ut och få någon form av livskvalitet med likasinnade kosta vad det kosta vill..What a way to die
    http://www.youtube.com/watch?v=DK3JtWgtats

    SvaraRadera
  2. Jag tror ni helt enkelt behöver ett till fritidsintresse, ett tips: http://www.blocket.se/stockholm/Tampongtryck_27841583.htm?ca=10&w=2

    kommer alltid att finnas blödande underliv så länge vi lever!!!!

    SvaraRadera
  3. Seb, det finns hus!!! Fixa en svänglapp till husmor så skaru se att allt ter sig lite annorlunda.

    SvaraRadera