söndag 29 april 2012

Vilket jävla runk!

Här skulle man, glad i hågen, byta hjul på raggarbilen och vad händer!
Jo...
1. Fälgen går inte på navet pga att centrumhålet är för litet.
2. Fälgen passar inte mot trumman för att det sitter nitar och skit i vägen.
3. Konan i fälgen har ingen likhet med mina hjulbultar.

Att hålla på med utsmyckning av sin raggarbil är ju bara ett jävla trams! Hatart!
Jag skiter iofs i alltihop eftersom jag ändå ska bli swingpjatt...
Att ha/bygga ett garage måste vara en av dom mest värdelösa företeelser som någonsin existerat - HELT jävla onödigt!

14 kommentarer:

  1. Har navet samma diameter eller är det typ koniskt?
    En liten spacerplatta bör ju lösa det hela med nitarna iallafall.
    Kan man stå å polera nån jävla engelsk skit del till en så värdelös tingest som en MC i flera dagar så kan man nog lösa lite småproblem på en raggarbil.

    SvaraRadera
  2. va ere för pökraket herrn envisas me å ha då ??

    SvaraRadera
  3. Jompa.
    En spacer och nya hjulbultar löser absolut problemet, men va faan! Jag hade ju tänkt att det skulle vara gjort på ett svinblink... Nu måste jag ju leta efter ett inköpsställe för spacers av rätt kaliber, samt nya bultar.
    Så jävla jobbigt! - Jag polerade lite alu istället, det gick också åt helvete eftersom gjutningarna är obra.

    pontiac.
    Jag förstod inte frågan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad hade du väntat dig när du satte igång, att det skulle flyta på eller???Man kan tro att du aldrig hållit på med raggarbilar förr.
      Bolt on, ihelvete!

      Radera
  4. 3 och 5mm tjocka spacers finns på Biltema.
    60kr för 2st,som gjutet!

    SvaraRadera
  5. Hade aldrig hänt om du hållt dig till FoMoCo....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här verkar vara en kvalitetsmänninska!

      Radera
    2. Hade jag haft en Ford på hade jag inte ens köpt några andra fälgar eftersom det hade varit onödigt.
      Lite som att knyta ett sidenband kring en bajskorv...

      Radera
    3. Hahaha.... Så talar en som inte är insatt i det fina med Ford...

      Radera
  6. Det finaste med Ford är ju att det finns färdiga kit för att installera en GM drivlina.
    Däremot finns det mig veterligen inga kit för att montera Ford prylar i en GM bil......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du menar ett grishjärta...

      Radera
    2. Intressant att namn och diagnos kan hänga så tätt samman...

      Radera
  7. Sidenband... hahaha.
    Är det vad man kallar "beond bolt on" ?


    Ingen fård på min gård!

    SvaraRadera